gotogrow
DESIGN - COMMUNICATIE - INTERNET
APContactbanner-01.png

Nieuws

Gemiddeld is niet meer genoeg. Gotogrow wil het verschil maken.
Met betekenisvolle merkpositioneringen, innovatieve proposities en ‘out of the box’ creativiteit. Want de wereld om ons heen transformeert in een razend tempo. Daarom is continu innoveren is een must om van waarde te blijven voor je klanten en de maatschappij. Bestuurders en marketeers zoeken hierbij creatieve hulp van buiten.
Gotogrow biedt bedrijven creatieve kracht om doelstellingen te realiseren en groei te pakken. Wij helpen je graag bij het scherp krijgen van je merkpositionering en bij het ontwikkelen van unieke proposities.

De nieuwe kleurtrends 2013

Li Edelkoort: trends herfst/winter '14-'15: bruin is het nieuwe zwart | 7-06-2013

Trendanalist Lidewij Edelkoort gaf op 14 mei in het Amsterdamse Muziekgebouw aan 't IJ haar visie op de laatste trends en ontwikkelingen in mode en design. De trendpresentatie voor het seizoen herfst/winter 2014-2015 was getiteld 

'Bold B'

.'Zijn jullie het ook zo zát?' vraagt 's lands bekendste trendwatcher Lidewij Edelkoort de volle zaal in Amsterdam. 'Dit is het zesde jaar dat we in een crisis zitten en ik kan het woord niet meer hóren. Ik weet het, we zitten in een bijzonder moeilijke tijd. Het is dan ook ongelooflijk geweldig dat jullie hier allemaal zijn gekomen, maar nu is het tijd om te stoppen met klagen. We gaan het roer radicaal omgooien!'

Plan B
Het Fashion's plan B, noemt Edelkoort de komende periode. Plan B verwijst naar een nieuwe manier van omgaan met de nieuwe werkelijkheid. In plaats van bij de pakken neer te gaan zitten, gaan we ons expressief uitdrukken. 
Edelkoort belooft ons een periode waarin mode weer 'fun' wordt. 'We gaan gekke dingen doen en dragen. Modeshows zouden weer spektakels moeten worden. Haute couture wordt weer ondraagbaar en jonge ontwerpers gaan ons verrassen met heel bevrijdend werk.' 

'Mode is plat en saai'
Het werd tijd ook, vervolgt Edelkoort. Ze vindt de mode van nu eigenlijk maar plat en saai. 'Dat komt doordat de mode wordt geregeerd door een paar grote luxehuizen, die van oudsher werken met leer: ze maakten vroeger zadels en nu tassen en schoenen. Ooit van de it-jurk gehoord? Nee, je hebt alleen een it-bag. Doordat de luxe fashionhuizen light-fashion hebben ontworpen die een simpele achtergrond vormen bij hun opvallende accessoires, is de prêt-a-porter mogelijk nog meer 'light'. Met als gevolg: verschrikkelijke prêt-a-porter van prêt-a-porter.'

Slecht voor de business
Weinig spannend, vindt Edelkoort al die veel te draagbare mode van tegenwoordig. En ook nog eens niet goed voor de business. Want de consument wordt zelden meer verrast of uitgedaagd. 'Ik geloof in een nieuwe creativiteit' vervolgt Edelkoort, 'en dat gaan we doen met Bold Fashion's plan b.' Edelkoort bedacht alle trends voor het winterseizoen met een B. Om te beginnen met bruin: 'Bruin wordt het nieuwe zwart. Het wordt de belangrijkste basiskleur.' 

Na een prachtige audiovisuele presentatie gaf Edelkoort uitleg bij de verschillende trendthema's en -stijlen die ze bedacht. Inspirerend, hier aan we wat mee doen komende periode!

 

Your NameComment