Nieuws

Gemiddeld is niet meer genoeg. Gotogrow wil het verschil maken.
Met betekenisvolle merkpositioneringen, innovatieve proposities en ‘out of the box’ creativiteit. Want de wereld om ons heen transformeert in een razend tempo. Daarom is continu innoveren is een must om van waarde te blijven voor je klanten en de maatschappij. Bestuurders en marketeers zoeken hierbij creatieve hulp van buiten.
Gotogrow biedt bedrijven creatieve kracht om doelstellingen te realiseren en groei te pakken. Wij helpen je graag bij het scherp krijgen van je merkpositionering en bij het ontwikkelen van unieke proposities.

Smartphone wordt nu echt shopperverleider

Dit wil ik toch even met jullie delen:

Bron: www.shoppermarketingupdate.nl

De smartphone krijgt steeds meer de status van persoonlijke shop-assistent. Tastbare bewijs daarvoor is de test die Macy’s deze week is begonnen. Daarbij toont de eigen iPhone bij binnenkomst een overzicht van aanbiedingen. Bij deze test wordt er gebruik gemaakt van de zogenaamde iBeacon-technologie, die nu ook in onze regio vaste voet aan de grond krijgt.

Doorbraak

Ook onze regio staat aan de vooravond van een iBeacons-technologie. AanbiederMirabeau is één van de aanbieders die daar momenteel mee bezig gaat. In een toelichting op de eigen site staat te lezen dat het bedrijf veel vertrouwen heeft in de toegevoegde waarde van deze technologie. Franklin Heijnen van Mirabeau vertelt daar het volgende over:

“Met onze eerste ‘echte’ beacons van Estimote hebben we een demo gemaakt met de volgende user case:

  1. Het tonen van een welkomstboodschap bij binnenkomst van een winkel.
  2. Lopen naar het schap en het tonen van gerelateerde productinformatie, inclusief een kortingsaanbod.
  3. Tonen en bevestigen van deze kortingsactie bij de kassa als de telefoon op de iBeacon wordt gelegd. 

“Retail, travel en museau zijn voor de hand liggende gebieden voor de BLE chip en de bijbehorende iBeacon technologie. De klantkaart verplaatst zich de laatste jaren al steeds meer naar mobiele apps. ‘Location awareness’ zorgt er nu voor dat organisaties persoonlijke relevante aanbiedingen kunnen laten zien zodra de klant langs, of in de winkel loopt. Het is nu ook mogelijk om op bepaalde (product)locaties in een winkel specifieke aanbiedingen of informatie te tonen, die alleen maar relevant is voor het betreffende product. Ook hoeft de klant niet meer te zoeken naar de aanbieding maar wordt deze direct naar de juiste stelling geleid. ‘Location awareness’ zal steeds meer worden toegepast, waardoor de harde scheiding tussen on- en offline werelden zal verdwijnen.”